lördag 10 november 2012

malta del 2

 
Vackra Valetta.
 

 
Mina skatter busar där ute på torget.
 

 
Vindlande gränder.
 

 
Finaste minstingen.
 

 
Två små som förväntansfullt väntar på att fontänen ska börja spela.
 

 
Fontänen ackompanjerades av musik och mina små dansade och sjöng helt omedvetna om omvärlden. Sötnosar!
 

 
Glädje!
 

 
Valetta, riddarnas stad.



JAG BJUDER PÅ LITE MER MALTABILDER IDAG.

Varje gång jag är på Malta måste jag besöka Valetta. En så fantastisk, historisk, vacker och magisk plats, byggd av korsriddarna. Barnen älskade staden lika mycket som jag och njöt av de bilfria gatorna och torgen. Jag låter bilderna tala för sig själva.

Ha nu en fin lördag ni alla! 



  

2 kommentarer:

  1. Visst är det fint på Malta. Jag har varit där en gång med mitt förra jobb, det var jättehärligt! Mysig stad Valetta.... Är ni där ofta?
    Kram Anki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anki, ja visst är det fint. Inte överallt förstås, det finns ju riktigt tråkiga turistorter där med som på de flesta ställen runt Medelhavet, men man hittar sina pärlor. Mina föräldrar har bott där till och från i snart 20 år nu, så jo, det har blivit måna turer. Innan barnen flera gånger om året, nu lite glesare. Nu var det faktiskt tre år sedan sist så det var ett kärt återseende :)

      Radera