onsdag 5 december 2012

veckan flyger fram

 
Vi eldar flitigt för att hålla värmen. Två kakelugnar från när huset byggdes 1909 var bland de enda originaldetaljer som fanns kvar när vi köpte huset. På bygglovsritningarna från 70-talet är de utrivna och ersätta med "moderna" öppna spisar. Tack och lov måste någon han ändrat sig i sista sekunden!
 

 
Diskret julpynt i vardagsrummet. En kvist med kottar och pappstjärnor i fönstret, en julros på bordet, en krans i trä på hyllan och en julkudde i fåtöljen.



REDAN ONSDAG.

Veckan susar förbi och jag har börjat nytt jobb och allt. Svårt men så roligt att vara ny. Lära en helt ny organisation, ja en helt ny bransch. Jag jobbar numera i modebranschen, har ni hört på maken! Det är så spännande att jag får nypa mig lite i armen. Och det är beviset på att man aldrigaldrig ska ge upp. Bara fortsätta kämpa på mot sina mål. En dag faller bitarna på plats. Som om det var menat så.

Nyttigt för familjen med lite förändringar också. Med en pappa som hämtar tidigt på dagis istället. Som lagar middagsmaten och håller reda på alla lappar. Och med en mamma som börjar hitta sig själv.

Så kämpa på mot era mål, hörni. Och ge aldrigaldrig upp. Och kram.






 

19 kommentarer:

  1. Å så fint! Och lycka till på nya jobbet!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Den vinkeln i v-rummet och din hall med det vackra bordet och lampan är mina favoriter. Jättefint! Kram Tina

    SvaraRadera
  3. Vad fint du har och vilken god smak! Håller med om att hålla drömmarna vid liv. Grattis till nya jobbet. Hälsar Helena

    SvaraRadera
  4. Lycka till på det nya jobbet. Jag blir lite avundsjuk på de som vågar göra sina drömmar till verklighet...önskar jag varit lika modig. Men drömmar är bra. Kram Anette

    SvaraRadera
  5. God kväll. Så fina bilder från ditt vinterhem. Får mycket inspiration och skaparlust. Imorgon efter jobbmöte med sjuksköterskekollegerna beger jag mig till affären i stan som har Tine K... och hämtar inspiration o drömmer lite...kan nog bli någon liten ljuslykta till. Fint att gruppera.
    Grattis till nya jobbet o nya utmaningar.
    Ha det gott hälsningar Elinor i Vårgårda.

    SvaraRadera
  6. Hejsan! Gillade verkligen reportaget från ert hem, vackert!
    och lycka till med det nya arbetet och dess utmaningar...
    Ha en trevlig helg i väntan på andra advent, MALIN

    SvaraRadera
  7. Låter ju alldeles underbart med lite nytt i livet, det behöver man ibland, självvalda förändringar är ju bara såååå härligt!!! De både berikar och befriar, öppnar sinnet för nya intryck :-)) något vi kreativa människor behöver då och då, så stort GRATTIS till nya jobbet!!!

    Underbara bilder från ert vackra vardagsrum, ohhhh kakelugnen vilken skatt!!!

    Fin helg till dig! Kramen Paula

    SvaraRadera
  8. Vilket underbart hus =) Och vilken fantastisk blogg. Mysigt att elda. Ibland önskar jag att vi hade en spis att elda i med. Kram och ha en fin lördag!

    SvaraRadera
  9. Congratulations on your new job, congratulations on the great article in Lantliv! Your house is so beautiful and such an inspiration. Loved the pic where your little guy knocked over the lantern, real life. Kram from Belgium!

    SvaraRadera
  10. Va roligt o spännande med nytt jobb!
    Vackra bilder på ett vackert hem!

    Kram
    Lena

    SvaraRadera
  11. Åh vad spännande! Det var nyttigt att få lite pepp i tillvaron och det glädjer mig att du kommer närmare dina drömmar!

    SvaraRadera
  12. For en fantastisk flott blogg og for et fantastisk flott hjem du har ! jeg er målløs, det er så nydelig ! elsker kakkelovnen din og stilen din i huset.
    Jeg gleder meg til å følge deg videre, her var det mye herlig inspirasjon.
    La meg så klart til som følger hos deg :-)
    Ha en fin søndag og fin uke !
    klem

    SvaraRadera
  13. Ni har ett fantastiskt vackert hem, blir så inspirerad!! Varifrån kommer den mörkgrå kudden med ränder? Vill ha!!

    SvaraRadera
  14. Underbara bilder, älskar det diskreta!

    Idag figurerar du lite grann på min blogg, ville bara tala om det! ;-)
    http://hemochlycka.blogspot.se/2012/12/kok-kok-kok.html

    kram Mia

    SvaraRadera
  15. Hej! Vilket underbart hus ni har. Hittade bloggen när jag sökte efter gammaldags säng på Google. Sen började jag känna igen från ett reportage jag läst i en tidning o mycket riktigt va det så. Va kul!
    Ja kakelugnarna är alldeles underbara. Vi har öppna spisar och det är fint det med men vita skinande kakelugnar är det något alldeles speciellt med ;))
    Nu måste jag spara bloggen i min lista, så jag hittar hit igen.
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  16. Tiden går fort och snart är dagen D här :-)
    God jul

    SvaraRadera
  17. Your blog has been awarded the Best Blog Award!! many congratulations and enjoy it. Visit my blog casasdepelicula.blogspot.com

    SvaraRadera
  18. Nice post, things explained in details. Thank You.

    SvaraRadera
  19. Kikar in då och då och hoppas att du ska börja blogga igen ����
    Ha en fin jul!

    SvaraRadera