fredag 9 december 2011

pynt och piff

 
Det första pyntet börjar komma på plats i köket - och genast känns det som ett hem!
 

Hej sköna fredag!

Här pyntas och piffas det ska jag säga. Ja, jag packar visserligen fortfarande upp kartonger men det är inte hälften så roligt som att piffa så jag har tjuvstartat lite med det där "lilla extra". Idag är dessutom dagen D. Dagen då vi överger micron och återgår till att laga mat som civiliserat folk. Något så avancerat som tacos står på menyn i kväll, men är det fredag så är det :) 

Jag såg att de börjar sälja julgranar i morgon här i vår lilla stadsdel. Blev jättesugen på att tjuvstarta med granen i år (annars är vår tradition att ta in den kvällen före julafton) för att få lite instant julkänsla. Jag har ju inte julpyntat någonting alls förrän idag så jag känner att jag behöver ta igen det. Mina små skatter undrar varför vi inte har något pynt, men utan kök och vardagsrum har det liksom inte blivit. Men nu är det minsann dags! Älsklingen får åka iväg och köpa en gran direkt imorgon bitti!

Ha en mysig fredag så hörs vi snart igen! Kram.

 
Diskret julpyntning i köket. Är inget fan av röda små tomtar, men ett hjärta av kottar en stjärna av grenar, hyacinter som väntar på att planteras i sin silverskål och ett enkelt vitt ljus i en vit keramikljusstake funkar. Det enkla är det vackra :)


 
En tavla och några korgar väntar på att hitta sin plats.


 

2 kommentarer:

  1. Håller helt med, det enklaste är helt klart det vackraste! //kram maria

    SvaraRadera
  2. Stjärnan av grenar var väldigt fin! Tack för idén, det kanske kan bli ett litet julpyssel :)

    SvaraRadera