fredag 24 februari 2012

drömmar om ett kinaskåp

 
Det vackraste skåpet, tycker jag!




Fredag, härligt eller hur!

En extra härlig fredag dessutom. Min allra sista lediga fredag är det. Har haft förmånen att jobba lite mindre under hösten och vintern och kunnat vara ledig fredagar. Det har varit en enorm livskvalitet och jag har verkligen känt mig närvarande i familjen. Ni vet, att inte bara springa på som en tok med andan i halsen. Tyvärr tar det slut nu och jag går upp till att jobba 75 procent fördelat på fem dagar i veckan. Not too shabby i och för sig och verkligheten för de allra flesta i Sverige, men tre barn, ett hem och en familj behöver ju också sin tid om livet ska kännas harmoniskt. Men det landar säkert bra till slut.

Fin fest ska jag på ikväll. Barndomsväninnan från Afrika (ja, en av dem, jag har ju tre!) har fyllt fyrtio år och det ska vi fira ikväll. Våra äldsta barn är nu i samma ålder som vi var när vi träffades och blev vänner för livet där vid Indiska Oceanen. Det är svårt att förstå. Jag känner mig ju innerst inne likadan men utanpå är jag stor och vuxen och mamma. Min fantastiska (och lite fräcka) farmor sa när hon fyllde 75 och vi frågade hur det kändes: "75 i minnet, 50 i sinnet och 25 i bara linnet", och lite så är det ju! Man blir äldre utanpå men är ju samma lilla tös inuti för alltid.

Helgens projekt blir annars att måla på i vardagsrummet och jag drömmer om ett stor svart kinaskåp. Tycker att de är så vackra och de gifter sig så bra med den svenska sekeskiftsstilen. Dessutom kan man gömma undan tv:n i dem och slipper se alla sladdar och tv-spelskonsoler och videoband, vilket vore underbart när man har tv:n i vardagsrummet. Får nog ge mig ut på blocketjakt :)

Kram och ha en fin dag.

  

 
Det gamla skrivbordet som ska bli soffbord har fått benen kapade och ett nytt lager svart färg. Blir nog bra!



 

6 kommentarer:

  1. Visst är de vackra! Vill verkligen också ha!
    Ha en trevlig kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  2. De är underbara de där skåpen. Jag vet bara inte var jag ska placera ett. Fint bordet blev. Har du målat med svart matt färg. Har du brutit den? Jag vill måla om vårt soffbord som idag är brunt. Vill ha det i svart men är rädd att det blir för hårt. Ha en fin helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sahra, bordet är målat med charcoal black från Fired Earth. Den är obruten svart, men helt sidenmatt, så resultatet blir inte hårt.

      Radera
    2. Hej Fru n

      Jag har ett sådant kinaskåp anikt som du önskar.
      Hör av dig om du är intresserad
      Camillarg@hotmail.com
      tel 0701095370

      Vänligen
      Camillla

      Radera
    3. Camilla, tusen tack, men jag har lyckats fynda ett på Blocket. Det är inte antikt och säkert inte lika fint, men nu får det duga i alla fall. Tack för tanken!

      Radera
  3. Jag förstår din känsla avseende att gå upp i tid. Under varje sommar semester tänker jag att det är livet att vara ledig. Ekorrhjulet, det är bra trist.

    Ha en fin lördag

    SvaraRadera