söndag 20 november 2011

en riktig kalashelg

 
Min lilla fyraåring med sin man av hår :)



Hej vad länge sedan det var vi hördes!

Här är allt bra och dagarna bara springer förbi. Dagislämningar-jobb-dagishämtningar-middagstriximicroneftersomviinteharnågotkök-nattningar-och-lite-målarstunder-när-alla-sover. Men alla är friska och krya och glada så jag klagar verkligen inte. Livet är ganska bra i alla fall.  Renoveringen går framåt, men det finns inget riktigt nytt att visa. Väggarna i matsalen är slutmålade liksom taket, alla snickerier är gråmålade och det ärvda gamla köksbordet har fått ny färg. Lite bilder kommer när det finns mer att visa!

Den här helgen har vi firat i villa Någorlunda. Minsta älsklingen har fyllt två. 2! Vart tar tiden vägen. Och ska jag någonsin sluta se på honom som min lilla baby? Dessutom har barnens kusin fyllt fyra så vi har idag firat med stort gemensamt kalas. Roligt att samla släkten! 

Nu ska vi snart stoppa alla små skatter i säng, pusta lite och ladda för nya veckan.

Kram så länge!


  
Tuffaste lilla ballerinan i svarta leggings och brunbeige tyllkjol.

 
Älskade lilla tvååringen med oskyldiga (?) blå ögon


 
För två år sedan, pinfärsk och skrynklig i mammas famn på bb.



 

5 kommentarer:

  1. Ville bara lämna en liten kommentar och berätta hur inspirerad jag blir av erat arbete i huset! Det fina skåpet som ni byggt i köket är jag nyfiken på, har det blivit färdigmålat?

    SvaraRadera
  2. Sara, tack och visst är de :)
    Julia, skåpet är klart och målat, se här http://villanagorlunda.blogspot.com/2011/11/narmare-nagonsin-nu.html, nu återstår bara att hitta rätt knoppar!

    SvaraRadera
  3. Jag får nog skylla på amningshjärna, eller nåt! Det där var ett av de första inläggen jag läste hos dig :) Sen har jag hoppat runt och kollat på alla fina bilder, och blev väl lite förvirrad... Jättefint blev det, hur som helst. Och dina barn är jättegulliga :)

    SvaraRadera
  4. Vilka jättefina barn du har! :)

    SvaraRadera