lördag 5 november 2011

nu börjar det roliga

 


Godmorgon lördag!

Är ju ensam hemma med mina småkillar, då pappan och dottern är ute i sommarhuset på ön och vinterbonar. Och vi gör ingen vidare nytta alls, måste jag erkänna :) Hasar runt i pyjamasarna fortfarande fast klockan är tio, dricker kaffe (jag), tittar på barntv (killarna) och myser i största allmänhet. Så skönt så skönt. 

Men senare idag är det stora saker på gång. Soffan jag beställde (här) har äntligen kommit, så i eftermiddag har jag ordnat med släp och bärhjälp och då blir det spännande! Jag har ju bara sett soffan och tyget var för sig, inte tillsammans, och älsklingen har varken sett det ena eller det andra. Så detta är faktiskt lite läskigt. Hoppas nu att magkänslan var rätt!

Men det är ju nu det roliga börjar, eller hur? Inredningen. Det är ju det vi väntar på hela långa renoveringen. Att få piffa och puffa och fixa och styla. Hitta de rätta detaljerna och ställa allt i ordning. Jag kan inte riktigt hålla mig, så jag har tjuvstartat sedan länge och köpt en lampa här och några muggar där. Senaste inköpet är denna kaffeburk, servetter, kökshanddukar och äggkoppar från Bruka. Gillar deras enkla design och älskar det här nya mönstret. 

Ha en härlig lördag så hörs vi snart igen. Kramar.


4 kommentarer:

  1. Tack för kommentaren på min blogg!! Tror som du att det bara är att härda ut.

    Vilken fin blogg du har! Hit kommer jag gärna igen!

    SvaraRadera
  2. Att skrota i pyjamasen länge är njutbart :-)

    Ha en fin söndag

    SvaraRadera
  3. Meeen vilken underbar blogg :) Vilket otroligt vackert hem ni skapar o vilka fina barn. Dottern e ju bedårande, vad häftigt att ni valt att adoptera oxå:) Hit kommer jag tillbaka. Ser fram emot att få se soffan. Bor ni inne i Sthlm? Ha en fin söndag. Anna

    SvaraRadera
  4. Anna-Panna, vad roligt att du hittat hit! Tack för fina ord. Bilder på soffan kommer - givetvis - just nu är den inpackad i papper och plast, men snart så :)

    SvaraRadera