söndag 20 mars 2011

tankar om ett vardagsrum


Godmorgon denna sköna söndag!

Här i trebarnsfamiljen har vi varit vakna länge. Och jag hann springa en liten sväng medan älsklingen bakade bröd till frukost. Hur mysigt är inte det!? Nu har jag några lugna minuter medan alla barnen leker och då passar jag på att drömma om vårt färdiga vardagsrum.

Jag vill hålla inredningen så lugn och harmonisk som möjlig så att rummet kommer till sin rätt. Få och sammanhållna färger i skala svart-vit-grå. Äskar danska Tine Ks vackra hem! Tycker att hennes stil passar så bra in i ett svenskt sekelskifteshem med gamla och ärvda möbler.

 

Jag vill ha ett svart soffbord, helst vill jag hitta ett gammalt skrivbord som det går att ta av benen på för att få den rätta höjden. Och lite mörkare överdrag till våra vita fåtöljer, för barnvänlighetens skull. För er som ännu inte redan upptäckt underbara Bemz vill jag verkligen tipsa om detta företag som syr överdrag till Ikea-möbler. Massor med färger och tyger att välja bland.


 
Vackra ljuslyktor kan man aldrig få för många av i detta land. Tror att just dessa skulle göra sig så fint tillsammans med gamla silverljusstakar.


 

Så fint med svarta möbler mot de vita väggarna. Det blir lite mer stuns i det än när allt är vitt, vitt, vitt. Jag älskar lampan och lampskärmen (kanske någon när eller kär som fångar upp denna önskan inför födelsedagen som närmar sig, blink-blink).


 

Nej, nu börjar det bli dags att hoppa in i duschen och sätta lite fart. En tur till Indiska står på schemat idag där jag har hittat dessa underbara muggar. De kommer att passa perfekt in i det nya köket.

Ha en mysig söndag så ses vi snart igen! 
 

Alla bilder i detta inlägg är lånade från TineK.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar