onsdag 21 mars 2012

små detaljer

 
Dessa fantastiska lampor!



Och så kom våren.

Äntligen har värmen nått hit upp. Och man riktigt känner hur sinnena är på upptining. Stegen är lite lättare, humöret lite stabilare och människor på stan ser plötsligt så mycket snyggare ut. Det är vårkänslorna! Är ju verkligen ingen vintermänniska (Well, ingen Sverigemänniska över huvud taget. Antagligen sitter det en liten förvånad spanjor där inne i själen och undrar hur det här gick till egentligen.) och varje vår när jag kvicknar till känns det helt obegripligt att jag faktiskt överlevde kylan och mörkret. 

I vardagsrummet går jag fortfarande och funderar på alla de där detaljerna som gör det till ett hem. Vårt hem. Väntar lite på helgens mattinköp och bärhjälpen som ska ordna så att soffan kommer ut ur loppans rum, nerför trappen och in i vardagsrummet. Så inget riktigt piffande har tagit fart. Men en av dessa fantastiska lampor har i alla fall packats upp och provar sig fram efter sin plats. Det mesta i vardagsrummet (och i övriga huset med för den delen) är ärvt, ommålat, loppisfyndat eller köpt på rea. Men dessa lampor är mitt lilla undantag. Är helt betagen av dem och de är så där perfekt boho chic och ett smycke i rummet. Denna har en vit skärm, till skillnad från den i hallen som har en svart, men är precis lika fin.

Nej, nu ska jag mysa ner mig framför Bernard och Bianca tillsammans med småtrollen innan det är dags för middagslagning. Kram och ha en fin kväll.


 
En skulptur jag gjorde för många år sedan när jag studerade konst i Athen ska nog få flytta ner i vardagsrummet.
Och har ni sett hur ljuset faller in genom det bubbliga kulturglaset i våra nya fönster! Särskilt magiskt nu i vårljuset.



 

3 kommentarer:

  1. Älskar att få se era framsteg med huset! Och jag tokgillar skåpet i erat vardagsrum!!!

    SvaraRadera
  2. Men så vacker blogg och så härlig inspiration du bjuder på! Hit kommer jag igen, du åker upp på favoritlistan på en gång! Tack! Kram Mary

    SvaraRadera
  3. Fina bilder! Vilket härligt solljus.
    Ha en bra helg! Kram Suss

    SvaraRadera