lördag 13 oktober 2012

att dela på energin

 
Nu äntligen ska det bli av!



GNISTAN ÄR TILLBAKA OCH NU SKA DET BLI MÅLA AV.

Jag och älsklingen har rätt mycket energi, gillar att jobba hårt och få saker gjorda. Fast sällan samtidigt. Det är som om vi delar på samma energireserv och om den ena tar ut mycket, går den andra på lågvarv och får överleva på det som blir kvar. Har själv känt mig hängigare än vanligt den här hösten med envist bråkiga bihålor och mycket på jobbet. Men nu, nu är det andra bullar. Och älsklingen då, har han någon energi? Nix. Inte en gnutta. Han ligger nyopererad, en blindtarm fattigare, på det stora sjukhuset och kommer väl inte ha mycket energi alls den närmsta tiden.

Så jag och barnen härjar runt här hemma och längtar efter honom och hittar på en massa projekt. Bland annat ska nu äntligen stora sonens rum målas om. Har stått på min to-do-list sedan i somras, men nu är det äntligen dags. Utröjt och klart och redo för ett första lager färg nu när mina små har somnat för  kvällen. Lördagens nöje här i villa N.

Kram på er.



    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar