söndag 21 oktober 2012

fixar barnrum

 
Rum för en tioåring.



ÄNTLIGEN ÄR STOREBRORS RUM FÄRDIGMÅLAT.

Och jag har börjat ställa i ordning. Även om basen i rummet är densamma, med samma bokhylla, samma säng och samma skrivbord, kommer känslan att bli annorlunda. Lite tuffare och lite äldre. Senast jag gjorde om på Ts rum var när han blev 7 och började ettan. Då var det dags för ett riktigt skrivbord. Men färgerna då var mycket blått och det behövdes många praktiska detaljer som plastbackar för lego. Nu är det dags att uppgradera lite så att det passar en tioåring och rummet blir lite tuffare med mer svarta inslag och en lite stramare stil. 

Ni får se mer när jag är klar. Kram så länge.


    

5 kommentarer:

  1. Så fint och tavlan är så härlig, passar bra hos en kille. Ha en bra kväll. Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Vilken fantastiskt inspirerande blogg du har, så vackert! Har en fråga, såg att du ickså gillar ljusgrått till vitt. Vi har köpt nytt hus på Bergkantsvägen (tror jag berättade om det i lördags när vi sågs) jag skulle vilja börja övergå till linoljefärg men visst måste man då skrapa rent ex dörrposter totalt, till rent trä innan man kan börja?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sandra, du behöver inte skrapa rent. Linoljefärg fäster på i stort sett allt. Vi har gjort både och, ibland skrapat trärent (och det blir förstås vackrast slutresultat eftersom man då får en träkänsla genom den tunna linoljefärgen) och ibland bara målat på gammal plastfärg när den suttit som berget och vi inte har orkat skrapa. Båda fungerar, det beror på hur petig du är med slutresultatet och hur byggnadsvårdsmässig du vill vara. Spännande med nya huset! Grått trä till vita väggar är fantastiskt vackert, tycker jag!

      Radera
  3. Härligt, då blir det grå dörrposter!! Har du förslag på kulörtkod, och var köper du färgen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sandra, min favoritfärg är av märket Ottossons och heter kort och gott ljusgrå. Sälja av bland andra Nacka byggnadsvård och Byggfabriken på söder.

      Radera