söndag 14 oktober 2012

nymålat och nyopererat

 
Nu doftar hela huset linolja och nymålat.



EN SEN SÖNDAGSHÄLSNING.

Idag har vi fått hem vår nyopererade make/pappa och han går runt här hemma och tittar på våra måleriprojekt, med mycket långsamma steg för att inte riva upp ärren, och muttrar lite om att när katten är borta. Men han ser nöjd ut. Och vi tycker fasligt synd om honom och pysslar om så mycket vi kan.

Huset doftar linoljefärg och det finns inget hemtrevligare, tycker jag. Målar med min favoritkulör, ljusgrå från Ottossons färgmakeri, och den är så otroligt fin tillsammans med de nymålade väggarnas Snöflinga. Den perfekta väggfärgen för dig som vill ha vita väggar, men inte kritvita. Den har bara hälften av pigmentet i Stockholmsvit och blir därför inte så gul, men är fortfarande varm. Jag målar med glanstal 4 för jag vill att den ska vara så matt det bara går.

Storebrors rum var det allra första vi renoverade när vi flyttade hit för åtta år sedan och även om det fortfarande var i ganska gott skick så behövdes verkligen en uppfräshning.

Nu ska jag slöa ikväll för det tar på krafterna att vara ensam hela helgen med tre skatter. Kram på er.



   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar