söndag 17 juni 2012

ännu en oliv


En fläkt medelhav.



Jag älskar ju Medelhavet.

Och livsstilen i länderna där. Jag och älsklingen har ju bott i Málaga, Valencia och Athen i perioder. Och mina föräldrar bor på Malta. Så en gnutta medelhav guppar alltid runt i blodomloppet. Och vad är medelhav mer än ett olivträd? Har redan flera stycken, men detta lilla sneda var bara tvunget att följa med hem. Det förstår ju vem som helst. Det står nu på köksbordet och eldar på Greklandsfrossan jag just nu lider av. Tanken på att doppa tårna i det klara klara vattnet på någon grekisk ö, sitta i skuggan under cypresserna och pinjeträden, promenera över steniga stränder och äta lunch i skuggan på en enkel taverna. Man kan bli tokig för mindre. Men jag och älsklingen har tagit det vuxna och noga övervägda beslutet att semestra i Sverige i sommar och låta vår ekonomi hämta sig lite efter alla stora renoveringar. Kanske vi åker nästa år, när V dessutom är lite större och mer lätthanterlig. Men oj vad man vill strunta i allt det där ibland!

Medelhavet. Medelhavet.


   

2 kommentarer:

  1. Å, jag håller med om att man kan få medelhavsabstinens totalt mellan varven! Jag skulle gärna vilja ha ett olivträd, men de är ganska dyra och jag är hyfsat säker på att jag omgående skulle ha ihjäl det, så jag får sukta efter det ett tag till. Ha en skön söndag! //kram maria

    SvaraRadera
  2. Ja nog skulle det sitta fint med en liten solresa...=) men jag får nog haka på och köpa ett litet träd istället =) har rätt så "livliga" avkommor och tror inte att de skulle uppskatta den resan riktigt än...=)
    men kanske en liten tur med maken istället, vi har ju inte åkt på ngn bröllopsresa ännu :( ojoj vad jag blev sugen nu! vi har bara 12grader här och det blåser is! norrland alltså! =)

    SvaraRadera