torsdag 7 juni 2012

en bra-jobbat-fortsätt-kämpa-present

 
Vackert glitter på fingret.



Puh, nu pustar jag ut.

Småtrollen somnade tidigt ikväll efter bubbelbad och varsin saga (väldigt viktigt det där, att de får välja varsin saga). Och jag pustar ut efter en dag som ensamma mamman som toppades med att jag skulle vara på två dagisavslutningar samtidigt med sång och tårta på båda ställena. Nu är jag värd en riktig mammakväll i soffan med fötterna högt och någon riktig banal romantisk komedi på dvd. 

Idag köpte jag mig själv en present. En bra-jobbat-fortsätt-kämpa-present. Bara för att jag är värd det. Och för att hålla modet uppe. Ni vet hur det är ibland, man anstränger sig verkligen till sitt yttersta för något man vill uppnå, men ändå verkar det helt omöjligt och absolut ingenting händer. Så var det till exempel för oss när vi fick våra barn (ja, de två första i alla fall, trean kom som en glad stor överraskning utan minsta ansträngning). År av kämpande och väntande. Men aldrig misströstande eller tankar på att ge upp. Nej, bara fortsätta kämpa. Igen och igen och igen.

Nu är jag i en liknande situation (nej inga mer barn tack så mycket). Mycket kämpande men än så länge inget resultat. Och då tycker jag själva kämpandet kan vara värt en present. Bara för att man ligger i så himla hårt och vägrar ge sig. Något vackert till tack för att man i alla fall försöker det allra bästa man kan. Det är ju trots allt allt man kan göra. Försöka det allra bästa man kan. Och nu glittrar denna skönhet på mitt finger. Den är inte alls så extravagant som den ser ut, utan gjort av silver och zirconer, men oj så fin. Kommer härifrån.

Nu godnatt så hörs vi snart.


 



2 kommentarer:

  1. Det är du absolut värd, och oavsett vad det är för slags stenar på ringen så glittrar den vackert. Den var minsann riktigt tjusig, precis min smak :)

    kram /iris

    SvaraRadera