torsdag 21 juni 2012

nymålad toilette

 
Vår pyttepyttelilla toilette har blivit lite uppfräschad.



Ibland undrar man varför man väntar så länge.

Som att måla om vår lilla lilla gästwc. Den hade blivit lite nött och solkig och jag har tänkt måla om den lääänge, men aldrig kommit till skott. Förra veckan gjorde jag ett ryck, och eftersom den är så liten var jobbet gjort på en kväll. Väggar och tak i pärlspont fick ett nytt lager vit färg, dörren och golvsocklarna ströks med ett lager grått. Nya ljusblå handdukar från Himla och så hittade fjärilstavlan hit. Världens minsta jobb som gav så stort resultat. Nu känns den ny och krispigt fräsch (vilket man ju gärna vill att toaletter och badrum ska göra) och jag är så nöjd. 

Undrar bara varför jag inte gjorde det för länge sedan.  




2 kommentarer:

  1. Så fint!

    Jag bara älskar ert vackra golv, har själv spanat på detta Victorian tiles.
    Vi får väl se vad det blir framöver, då vi har blivit rekommenderade plastmatta till vårt gamla trähus, men ditt golv är verkligen mitt drömgolv.

    Ha en skön midsommar!

    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maria, varför plastmatta? Är det för att ni ska duscha mot den, eller för att trähuset rör sig och ni är oroliga att plattorna spricker? Vi har golvgips under våra och de har klarat sig igenom alla våra renoveringar inklusive grannens markpålning då hela vårt hus skakade. Vårt hus är ju också ett trähus i grundkonstruktionen och står på den allra gungigaste gamla sjöbottnen. Om ni ska duscha direkt mot golv och väggar förstås jag att du är tveksam, men det kanske går att hitta lösningar. Vet tex att Nacka Byggnadsvård har det allra charmigaste lilla runda duschkar (om man nu inte vill duscha i badkaret), så slipper man få allt vatten rakt på golvet.

      Radera