tisdag 19 juni 2012

en inspirationsplats

 
Plats för kreativitet och inspiration.



Här sitter jag oftast när jag bloggar.

Visst släpar jag runt datorn lite överallt i huset, men oftast sitter jag här i hallen på övervåningen. Samlar inspiration på den runda anslagstavlan (vem har förresten bestämt att anslagstavlor ska vara rektangulära?) läser andras bloggar och sköter min egen. Högt i tak, inte så mycket pryttlar och solen in från vänster ger ro tycker jag.

Om ni visste hur här såg ut när vi flyttade in. Heltäckningsmatta, storblommig grön och orange tapet, bruna bokhyllor på hela väggen och sänkt takhöjd för den riktigt mysiga känslan... Men nu har vi skrapat fram det riktiga huset under alla lager och det är lätt att andas igen.

Nu, ha en fin dag och kram. 

  

 
Detaljer som inspirerar.






5 kommentarer:

  1. Vilken fin arbetsplats och vad fin anslagstavlan blev!

    Precis som du gillar jag den runda formen och de små magnetsiffrorna.

    De har varit oerhört populära och nu har jag bara en kvar i min lilla butik.

    Jag önskar dig en härlig midsommar och hoppas att vi får njuta av lite fint sommarväder!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. SÅÅÅ fina bilder..jag gillar din blogg:) har du twitter eller fb att följa dig med ????

    Vill du ha inrednings inspiration..kolla in min blogg:)
    ha en kanovecka

    LOVE Maria på inredningsvis.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inget twitter eller fb, tyvärr. Har inte ens tänkt på det, men jag förstår att det skulle var enklare att följa mig då. Får fundera lite på det. Bra tips!

      Radera
  3. Hej!

    Hamnade på den här sidan av en slump, vilket vackert hem. Det tog en stund innan jag fick ihop familjekonstellationen tyckte du och dottern var så lika och fick inte ihop det med att killarna var så ljusa. Söta är ni allihop.

    Trevlig Midsommar/Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pernilla, tack för fina ord. Många säger att jag och min lilla loppa är lika, vilket är mycket konstigt eftersom hon är från Korea. Men det är kanske en match made in heaven :) Killarna däremot är små minikopior av sin pappa, inte många spår av mig där, möjligtvis temperamentet på den lille... Trevlig midsommar till dig också!

      Radera