fredag 1 juni 2012

målar trädgårdsmöbler

 
Stolar på tork.



Och så fredag igen.

Veckorna rusar verkligen förbi och man hinner knappt njuta av den här ljuvliga tiden. Försöker hinna med en runda i trädgården på kvällarna efter jobbet. Vattna lite, sitta en stund och bara ta in den. Trädgården är egentligen vårt nästa stora projekt och det ser jag verkligen fram emot. Älskar att jobba i trädgården! Och när huset börjar närma sig klart blir det ju mer tid till det.

Men utemöblerna målar jag i alla fall. Vi har en klassisk möbel som vi köpte omålad för många år sedan, och det har aldrig riktigt blivit tid att måla den. När vi köpte den hade jag tänkt mig att den skulle bli vit, men nu kändes grönt lite roligare. Samma grågröna som vi har på fönster och staket blev det, för enkelhetens skull. Och det blir riktigt fint, eller hur? Grönt smälter fint in i trädgården och passar stilen på möbeln bra. Visar er helheten när jag lyckats måla alla delarna.

Ha en fin fredag! 



  

4 kommentarer:

  1. Väldigt fin nyans av grönt! Jag jagar trästolar på blocket att ha på vår lilla altan. Tycker det är på tiden att den får sig ett litet lyft. Den har ju stått tom i 3 somrar hittills.. :)

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra möbler, och fin färg. Min farmor och farfar hade liknande vita när jag var liten..

    Mvh
    Katarina i Norr

    SvaraRadera
  3. Jättefint, gillar den gröna nyansen!
    Jag letar efter liknande möbler till vår trädgård och hus från 1922. Minns du vad möblerna heter och vart du köpt dem?

    /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maria, vi köpte dem obehandlade på Nacka Byggnadsvård utanför Stockholm för flera år sedan. Tror att de fortfarande säljer dem. Har också sett liknande på alla möjliga affärer, både målade och omålade, så de går säkert att hitta!

      Radera