fredag 13 januari 2012

ett enklare liv?

 
 Detta ljuvliga 1800-talshus på franska landsbygden kanske vore något?



Fredag idag, det gillar vi ju!

Jag har mina småskatter hemma idag då dagis är stängt för planering. Finaste mormor och morfar var förbi på en fika till sötnosarnas vilda förtjusning, men nu har lugnet lagt sig igen och den allra minsta kotten sover middag. Själv slösurfar jag på europeiska hussajter (ja, ett smått sjukt husintresse, jag vet...) och hamnar på franska landsbygden.

Detta fantastiska hus med nio (!) sovrum och fem (!!) badrum på franska landsbygden kostar flera miljoner mindre än vad vi skulle kunna sälja villa Någorlunda för idag. Tomten är på 9 000 kvadratmeter (idag har vi 350 kvm, haha) och har en privat damm. Och såå fint renoverad att man dör en smula.

Ja, nu planerar vi för allt i världen inte att flytta och vår skolfranska är minst sagt knackig men man får ju lite griller i huvudet när man ser detta. Särskilt i denna eländiga svenska vinter. Det finns ett annat liv out there... Oh my! Kanske köra lite intensivfranska med barnen och ta ett allvarligt snack med maken? Vad tror ni? Villa Någorlunda uppgraderad till la Maison Merveilleuse.

Drömmar, drömmar...

   


 
En liten trädgård på 9 000 kvm.
 

 
Nämen, titta på den här hallen och ytterdörren! Jag får lite hjärtklappning.


 
Ett av de fem badrummen...



 
och ett av de nio sovrummen... Nu har jag nästan svårt att andas!


 
Och köket! Nu dog jag på riktigt.


 

4 kommentarer:

  1. Kan tänka mig att flytta rakt in! Trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. AJ LAJK IT!!
    =)...No aj LÖÖÖÖV it!
    tänk att bara packa kappsäcken och säga: nu drar vi!
    häftigt! och med 9 sovrum kanske man kan starta ngt härligt kärleksfullt kollektiv...=)
    leva på egenodlade päron och lapa vino tinto och lära barnen att ALLT ordnar sig.
    säger som Ernst: de e sköönt!

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Boel, ska du köpa det? :) Sajten heter www.houseinthesun.com

      Radera