söndag 8 januari 2012

säng för en prins

 
Kronan målade jag när loppan var mindre och sov i sängen, hon är
ju min lilla prinsessa. Nu är det istället en säng för en liten prins.



Sista söndagen innan vardagen tar vid igen.

Ja, nu är väl ledigheten definitivt slut för de flesta och allt ska återgå till de vanliga rutinerna. Vi har haft det så skönt den här julen att det känns lite motigt. Men snart är man ju inne i det igen och då brukar det kännas bra med vardag. 

Idag har varit en sådan där rensa- och sorteradag hos oss. En massa leksaker låg och drällde utan att ha en egen plats. Och V hade verkligen blivit för stor för sin spjälsäng. Så i väntan på att han ska ta det stora klivet och flytta in till sin syster har han fått en lite större säng. En underbar antik utdragssäng som jag köpte på auktion till loppan för några år sedan. Hon har vuxit ur den och nu släpade vi upp den ur källaren för V att sova i. Han såg minst sagt skeptisk ut så vi får väl se hur det går :) Men det kändes så skönt att bli av med den klumpiga spjälsängen och vi fick dessutom plats med lådor under utragssängen, så leksaksproblemet blev löst i samma veva.

Nu är det snart dags för mig att släpa mig iväg på ett sådant där hemskt step-pass igen. Men eftersom jag tydligen överlevde det förra är det väl lika bra att gå på det igen.

Kram.
 

 
Nybäddat med vita lakan i den antika sängen.

 

 
V funderar lite över hur det här ska fungera och om det är en så bra idé egentligen.







6 kommentarer:

  1. Söt liten säng som passar prinsar och sessor lika bra.

    Har just fyndat en kul och annorlunda soffa till min mellan Sessa! Får visa den när vi hämtat hem den.

    Kram Marina

    SvaraRadera
  2. Helt fantastisk säng- vem som helst skulle sova som en prins i den;) Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. åh en sån vacker säng, helt rätt till en prins! Vill ha en liknande till min prins när han blir större

    SvaraRadera
  4. En prins torde sova som en prins i den fina sängen.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  5. Vilken FANTASTISK säng! En sån skulle man ju haft själv.

    SvaraRadera
  6. Kommenterade igår men det kom visst aldrig fram ... Ursöt säng - verkligen!!! Älskar verkligen att besöka din blogg, ni gör't så himla fint! Och vilken energi ni måste ha, impad! Jag e iofs höggravid så min ork finns inte på långa vägar just nu. Jag vill mer än jag kan om man säger så! Så jag insuper så mkt inspiration jag bara kan via cybern istället ;)

    Ha det fint!

    SvaraRadera