onsdag 25 januari 2012

gillar jag just nu

 
Favvosmyckena just nu.



Det känns som om det är mycket mörka färger nu.

Både vad gäller inredning och mode. Kanske det bara är i mitt liv, men det känns som om allt det vita och flyktiga behöver en mörk och stabil bas. Lite kontraster. Jag målar ju fler och fler av våra möbler svarta. Från att under en tioårsperiod först ha målat allt vitt, sedan ljusgrått, därefter mörkgrått och nu är det grafit och mörkaste svart. 

Även mina smycken verkar svänga ditåt, från att enbart ha varit silver så har nu mer och mer svart smugit sig in. Och jag gillar det. Som det vackra svarta trähalsbandet med sin lilla medaljong. (Köpte det i en inredningsbutik närheten och har ingen aning om märket.) Och allra senaste favoriten, det handgjorda armbandet från Lite Kalabalik. Visst är det spännande med smak. Den ändrar sig inte så lätt, men helt plötsligt märker man att den har dragit iväg lite åt det ena eller det andra hållet.

Och tur är väl det :)

  

 
Nya favoriten från Lite kalabalik.
 

 
Någon som inte bryr sig nämnvärt om vare sig trender eller pågående fotograferingar :)



3 kommentarer:

  1. Vackert! Håller fullständigt med dig. Grafit och svart är underbart, i kontrast mot det vita. Fast jag vet inte om jag törs måla väggarna i det. Läste nåt inredningsmagasin igår, en kvinna som hade hela sitt hem målat i svart...snyggt och mysigt. Absolut!

    SvaraRadera
  2. Ljuvliga bilder hos dig, din blogg är fantastisk!
    Håller med dig om att det vita behöver lite svart med för att framträda ännu snyggare;)

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  3. Ja det är verkligen så...och jag märker ofta att färg på kläder och färg i iredning följer varandra.


    Kram Marina

    SvaraRadera