fredag 20 januari 2012

vårkänslor

 
Älskar vita tulpaner!




Har ni en skön fredagskväll?

Här har vi haft en svensk fredagsklassiker: tacos. Japp, vi har rättat in oss i ledet och gör som alla andra barnfamiljer. Men det är ju så enkelt och uppskattat av både liten och stor. Ätit har vi gjort i det vårfina köket. Har storstädat idag och handlat hem ett jättefång med 20 vita tulpaner, sådana som är lite fransiga i överkant (någon som vet vad de heter?). Vackra är de hur som helst. Vita tulpaner är nog min favoritblomma. När jag och älsklingen gifte oss, så här års i ett litet kapell i närheten för snart tio år sedan, var den enda utsmyckningen vid vigseln vita tulpaner. 

Enkelt och vackert.



 

 
Nystädat kök med vårtoner.
 

 
Underbara vita tulpaner från blomsterhandeln här i kvarteret.

 

 
En ny inredningstidning och en kopp kaffe gav livskvalitet idag :)



 

3 kommentarer:

  1. Jag är helt mållös! Vilken känlsa du har för färg och inredning. Så himla smakfullt och personligt. Hamnade här av en slump och har snart tittat igenom alla inläggen :) Jag står själv framför en köksrenovering och jublar av lycka att ha hittat en blogg med så mycket inspiration! Tusen tack - hit kommer jag att återvända ofta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lotta, välkommen hit! Så roligt att du gillar det vi gör :) Alla fina ord värmer långt in i själen. Kram och ha en fin dag!

      Radera
  2. Ert hem är helt enastående vackert!

    Kram
    Adela

    SvaraRadera