onsdag 4 januari 2012

konsten att förtränga något

 Liten julros (absolut sista resten av julen här, tror jag, inte ens pepparkakor har vi kvar) på hallbordet.


Godmorgon onsdag!

Redan mitt i veckan, det går fort eller hur? Imorgon ska jag och älsklingen på stort barnfritt galej när kära vännerna firar tio år som gifta. Det är ju verkligen något att fira! Vi är själva inne på vårt tionde år som herr och fru och om det inte vore för alla barnen skulle jag knappt tro det. Känns inte så länge sedan som vi stod där i kapellet och lovade i nöd och lust och allt det där.

Ska erkänna att det är en sak jag glömt. Som jag inte låtsas finns mer och som därför inte behöver tas omhand. Vårt vardagsrum... Vi har ju inget vardagsrum (därav en miljon bilder på köket och hallen). Ja, rummet finns ju förstås där bakom byggbråte och halvmålade möbler, men det är ju inte k l a r t.  Långt ifrån. Kanske kanske nästa vecka blir en bra vecka att börja röja upp och måla det sista... Kanske. Det tar emot lite.

Imorgon ska jag visa er vad jag menar.

Kram.


 

2 kommentarer:

  1. Åh, vilken grymt snygg blogg (och hem!!) du har! Jag har vid två olika tillfällen "hamnat" här inne lite av en slump. Nästa gång jag "tittar" är det för att jag har lagt till dig i min lista på Blogger. Jättekul att hitta dina fina blogg!

    /Amanda

    SvaraRadera
  2. Tack Amanda! Ska ta och titta runt inne hos dig också :)

    SvaraRadera