tisdag 10 januari 2012

längtar ni efter våren?

 
Tänk att sitta här i skuggan med en ljum vind i håret. Ni kan känna det, eller hur? Bild lånad från TineK.



Det är lika bra att erkänna direkt.

Jag är ingen vintermänniska. Inte alls. Inte ens lite. Gillar när det är varmt och lite klibbigt. När man pustande slänger sig på en stol i skuggan och tar något kallt att dricka när man kommer hem. Ljumma nätter och barfota i skorna. Hur jag blev född här uppe i norr begriper jag inte, något måste ha gått fel i leveransen. Och varför jag fortsätter att leva mitt liv här uppe är när man faktiskt kan välja att göra något åt det är en bra fråga. Kanske jag gör det en dag?

Som liten bodde jag i betydligt behagligare klimat under många år. Mellan- och högstadiet tillbringade jag strax söder om ekvatorn i Dar es Salaam i Tanzania och det är en uppväxt man aldrig glömmer. Afrika har en tendens att krypa under huden på en och en liten bit av hjärtat blir för alltid kvar. Senast jag var tillbaka och hälsade på var vid milleniet tillsammans med kärleken och det var fantastiskt! Men snart kanske, när minsta skatten är lite större, är det nog dags för ett besök igen :)




5 kommentarer:

  1. Jo, tack, det får gärna gå snabbt fram till vår nu. :)

    SvaraRadera
  2. ja verkligen! speciellt då man varit sjuk i två veckor, och inte ens slängt ut granen...är såå less på den nu, så i morgon får maken gå loss på den =)

    SvaraRadera
  3. Har nyss hittat din blog och my-oh-my hur fint du har det hos dig! Wow.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för de fina orden! De muntrade upp min annars ganska eländiga dag :)

      Radera