lördag 28 januari 2012

godmorgon lördag

 
Nytt grönt i huset.



Godmorgon alla fina!

Lördagsmorgnar är väl alldeles extra? Lång skön frukost och små barn som får sova ut och vaknar med ett kvitter. Till skillnad från veckodagarna när vi väcker dem och de morrar som något underjordiskt djur långt därinne under täckena. 

Idag har vi en hel del på schemat, bland annat teaterskola och goda vänner på middag. Och så ska vi äntligen hinna iväg och titta på vilken sten vi ska ha framför kakelugnarna. När vi lade in golvet lämnade vi plats för gnistskyddet men det har varit helt omöjligt att komma iväg tillsammans och bestämma vilken sten vi ska ha, så nu gapar stora hål framför kakelugnarna. Inte så stylish. Och så vill vi inte använda dem innan stenen är på plats av säkerhetsskäl. Men jag saknar mina värmande kakelugnar nu när det är ruggigt och kallt, så planen är att få detta gjort pronto!

Igår handlade jag hem lite nya växter till köket och hallen. Och nu går jag här och njuter av hur fint det blev. Finns väl inget som piggar upp som nya fräscha växter! Denna är min favorit, vet inte vad den heter men den är alldeles ljuvlig och så där sirlig och lite svårflörtat som gör att man faller lite extra.

Ha nu en fin dag så hörs vi snart igen. Kram.

 

 
Ny älsklingsväxt på köksbordet.



5 kommentarer:

  1. Åh har den en sån där vacker växt...vet inte vad den heter och har inte lyckats hitta någon att köpa.

    Lycka till med sten köpet.
    Kram Marina

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag tror att du har köpt Sophora (sofora):) Min favoritväxt!

    SvaraRadera
  3. Oj vad jag gillar trädet. Vad är det för något. Väldigt snyggt. Har också tittat på Brukas lister. Tycker inte att det är värt det. Mio har också fina lister i lite olika längder. De är något djupare vilket jag tycker är toppen och så påminner de inte så lite heller om Brukas.

    SvaraRadera