måndag 23 januari 2012

vi är på gång

 
Penslar på rad i vardagsrumsfönstret.



Måndag igen, det är inte klokt vad tiden går! 

Fast den här tiden på året gör det inte så mycket. Det får gärna skynda på fram till vår, sedan kan vi lugna ner tempot lite, tycker jag. Men det är verkligen dags att göra färdigt vardagsrummet, för jag känner mig själv. Så fort det blir vår vill jag bara ha uteprojekt. Plantera och gräva och rensa, anlägga trädgårdsgångar och lägga tegel på garagetaket. Och drömma om den där fåfängan vi ska bygga någon gång när vi samlat ihop tillräckligt med begagnat byggmaterial. Idén är att bygga ett riktigt vackert litet hus att användas enbart för nöjes skull. Som att fika i när vårluften fortfarande är för kall. Eller äta kräftor i mörka augustikvällar. Och sitta och läsa i när regnet smattrar utanför. Eller ordna fantastiska prinsesskalas i för loppans alla små vänner. Och det ska helst byggas helt gratis, med bara gamla byggnadsdelar för att se så där lagom galet ut och som om det alltid har funnits i trädgården. Vi har redan tre småspröjsade fönster från 1900-talets början och gammalt enkupigt lertegel till taket, så det är i alla fall en början. Och så är det ju så roligt att drömma och planera :)

I helgen började vi i alla fall röja ur vardagsrummet och nu är vi redo att måla. Med lite tur hinner taken få sig ett lager linoljefärg nu i veckan.Och sedan är det väggarna som ska rollas och alla snickerier som ska målas. Inte jättemycket jobb egentligen, men det tar sin lilla tid i alla fall.

Ha nu en fin måndag så hörs vi snart igen. Kram.


 

3 kommentarer:

  1. Ååå så mycket kul ni har framför er!

    SvaraRadera
  2. Härlig bild och vad kul det ska bli att se resultatet sen!

    SvaraRadera
  3. Underligt. Tänk, jag har samlat fönster sedan 10 år tillbaka för att använda det till mitt framtida växthus...undrar om det blir byggt nångång. Hade ju varit kul.

    SvaraRadera