tisdag 24 januari 2012

planer, planer, planer

 
Har ni sett soffbenen till nya howardsoffan? Är de inte helt fantastiska?



Vardagsrummet börjar ta form.

I alla fall i mitt huvud. Soffan har vi ju redan köpt. En mörkt grafitgrå howardsoffa i grovt linnetyg. Som har de här helt underbara soffbenen. Svart svarvat trä och förnicklade små jul. Som karameller! Soffbordet har jag också. Ett svart gammalt skrivbord som vi ska korta benen på. Tror det blir lagom bohemiskt och charmigt. Ett skåp ska vi bygga av en gammal skänk och ett ärvt vitrinöverskåp. Hoppas att de kommer att passa bra ihop och så ska de målas grå. Mattan har jag redan tittat ut på det kära stora mövelvaruhuset och fåtöljerna har jag sedan gammalt. Kristallkronan hänger i källaren och väntar på att putsas och hängas på plats. Tavlorna väntar på inramning och bordslampor är beställda. Ja, mycket är redan klart i huvudet. Lite kuddar och blommor och gardiner måste ju till förstås, men det får växa fram.

Nu är det dags att göra lite nytta denna tisdag så hörs vi snart igen. Kram.


  

 
Favorittavlorna från Hagedornhagen väntar på inramning. Vackra fotografier som nästan ser ut som målningar.

 
Är de inte fina?


 

4 kommentarer:

  1. KUL med vardagsrumsrenovering! Vi är i full gång men jag är inte lika förberedd som du... Fortfarande osäker på tapet, kulör på väggarna, soffa... Färgerna som rummet skall gå i är jag någorlunda klar över iallafall. Ska bli kul följa er förvandling!

    SvaraRadera
  2. det låter fantastiskt fint!

    och tack för fina ord hos mig
    och för din award. jag skulle
    ju gått in direkt och tackat
    men så kom något emellan.

    ert hus ser helt fantastiskt ut.
    jag önskar att jag kommer att
    bo i något liknande en dag. :)

    ha en fin kväll.

    SvaraRadera
  3. Åh det låter helt grymt!!
    En mörkt grafitgrå howardsoffa i grovt linnetyg. Shit vad det låter snyggt. Och dessutom korta benen på ett gammalt skrivbord, är det okej om jag snor den idén av dig? Har tänkt länge på vilket soffbord jag ska ha men hittar liksom inget, men nu satte du spiken på kistan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut Helena! Knyck du, idéer bjuder vi ju på :)

      Radera